Drukuj

Opiekunem artystycznym zespołów teatralnych "Raz - Dwa - Trzy" i "Konopeum" jest Justyna Gomułka-Błaszczyk. Zespoły tworzą i wystawiają pełne inwencji spektakle. Teatr "Raz-Dwa-Trzy" -  spektakle teatru lalek, które niosą z sobą również naukę i uwrażliwiają widza na piękno otaczającego świata, uczą miłości, szacunku dla siebie i innych, tolerancji i estetyki, a "Konopeum" -  spektakle w dziedzinie teatru luminescencyjnego, która jest jedną z form teatru lalkowego. Za pomocą świateł ultrafioletowych /przy całkowicie wyciemnionej scenie i widowni/ uzyskuje efekty potrzebne do spektaklu.

 

OSIĄGNIĘCIA:

2019 r.

 

2017 r.

 

2013 r.

 2012 r.

 

2010 r.

 

2009 r.

 

2007 r.

 

2005 r.

 

2004 r.

 

2003 r.

 

2002 r.

 

2001 r.

 

2000 r.

1999 r.

1998 r.

 

Grupa teatralna "RAZ-DWA-TRZY" powstała w 1997 r. W jej wykonaniu można było zobaczyć spektakle : „Bajka o Rybaku i Złotej Rybce" - lalki w tym spektaklu wykonane są z różnej wielkości poduszek, teksty mówione są tekstami własnymi, opartymi na polskich przysłowiach ludowych, „Brzydkie kaczątko" - adaptacja bajki J.Ch.Andersena - lalki grające w spektaklu to kukiełki i pacynki w połączeniu z żywym planem, „Przygody smoków" - adaptacja bajki Beaty Krupskiej - spektakl wykonany w lalkach muppetach, "Trzy dni z życia Euzebiusza" i wiele innych. Opiekunami artystycznymi grupy teatralnej na początku jej powstania byli : Justyna Gomułka-Błaszczyk i Zdzisław Dusza. 

 

Znaczące osiągnięcia grupy teatralnej "KONOPEUM":

2006 r.

 

2005 r.

2004 r.

- III miejsce na Teatraliach XIV Powiatowego Festiwalu Kultury Olkusz 2004

 

Młodzież z „Konopeum” swoją przygodę z teatrem rozpoczęła w 2003 r. Grupa tworzy sztuki w dziedzinie teatru luminescencyjnego, która jest jedna z form teatru lalkowego. Początkowo opiekunami grupy teatralnej byli: Justyna Gomułka-Błaszczyk i Zdzisłąw Dusza. Pierwszym spektaklem w wykonaniu teatru luminescencyjnego był spektakl pt.  „Jestem, który Jestem” /oparty na Biblii/, mówiący o relacji Bóg - człowiek, który intrygował swoją oryginalnością. Muzyka i symbolika spektaklu skłaniały widzów do refleksji nad ludzkim losem, pobudzały do myślenia o życiowych doświadczeniach każdego widza, uwrażliwiała na relacje międzyludzkie oraz sens istnienia świata.